XERRADA ALIMENTACIÓ

Bon profit !!!

Cartell de la Xerrada

Actualment son moltes les famílies que per circumstancies de feina i d’organització han de deixar els seus fills a dinar a l’escola.

Per tant aquesta ha de garantir una alimentació equilibrada, uns menús adequats a les edats dels infants i a més ha de considerar les estones del menjar com a moments educatius.

Davant d’aquesta reflexió, l’equip de l’escola es va plantejar com podríem fer arribar a les famílies aquest moment de la vida quotidiana a l’escola.

Vam pensar e fer una xerrada on intervinguessin diferents punts de vista, la part nutritiva, la part de l’elaboració  dels menús, i la part pedagògica, així doncs, els passat 11 de març vam fer una xerrada a l’escola.

A la zona de descàrregues us hem deixat un tastet…

PROJECTE DE PATI.

Famílies, necessitem la vostra ajuda per duu a terme un projecte de pati a la nostra escola.

Necessitem mans que tinguin ganes de treballar, cavar, pulir… i moltes idees de bricolatge.

A l’escola no tenim les eines adients, si teniu o coneixeu algú en tingui ens ho feu saber.

Tal i com us vam exposar a les xerrades cafè us deixem aquí el document del projecte per que li feu un cop d’ull.

Recordeu que teniu una cita el proper dissabte 11 d’abril per participar-hi!!! Us esperem!!!!

Els contes

A l’aula tenim un cistellet amb contes, on els infants  poden escollir, remenar, compartir i mirar contes  ells sols o amb els seus companys.

Els contes, acostumen a ser llibrets d’imatges i contes petits fàcils de manipular. Ara que comencen a tenir un joc més compartit, veiem que els hi agrada seure i anar passant pàgines. No es  cansen mai de mirar aquests contes ple de dibuixos on poden deixar anar la seva imaginació lliurament.

A l’aula també hi ha contes per les educadores. És un recurs que utilitzem diàriament,  poqueta estona, on nosaltres els hi expliquem una història i veuen les imatges. Els contes que els agrada més són; el peix, peixet; el super pupes; el conte de la timbaleta i… molt més que anirem introduïnt al llarg del curs.

Actualment, a l’aula, estem treballant el conte del ” Patufet”, on també hem adequat un raconet a  la classe perquè ells puguin manipular els personatges i el conte amb les làmines que hem penjat a la paret. Gaudeixen molt explicant-se el conte entre ells mateixos!

I… amb un PATIM, PATAM, PATUM!! ens acomiadem fina la propera!

Adèu!

 Accés per a dispositius  mòvils i tauletes.

24 març de 2015

Al pati de l’escola…

Necessiten acció i de vegades l’espai de la classe limita les possibilitats per gaudir d’un joc més físic, que ens permiti córrer, amagar-nos, tocar la sorra o l’escorça d’un arbre. Per sort el pati de la nostra escola està ple de racons per descobrir i que ens permeten un joc ric i divers.

Avui dins de l’estructura jugaven a representar contes i eren llops, bruixes i caputxetes…D’altres corrien i corrien i baixaven pel tobogan, pujaven per les escales. L’hamaca ens permet un balanceig relaxant i estimulant i a l’hora un moment de col·laboració entre companys. Esperem que gaudiu amb les imatges tant com nosaltres contemplant els vostres fills.

Accés per a tauletes i dispositius mòvils.

2015, febrer 24

Jocs de falda a la classe Taronja

” Escarbat bum-bum”, Arri-arri tatanet”, “Anirem a París i “Pon-ti-te-ta” són cançons molt conegudes entre els infants de la classe Taronja.

Temps enrere, quan eren més petits, per ells era un joc entre  infant-adult per establir contacte i un vincle més individualitzat entre nosaltres. Ara, han crescut, i tot i que, encara veiem que els hi agrada que els hi fem, ells van a buscar a les nines i els hi fan. En alguna ocasió també s’ho fan entre ells.

Agafar les nines i seure-les entre les seves cames, estirar-les a la taula o al moble bocaterrossa  és una activitat quotidiana que es fa sovint en el joc dels infants d’aquesta classe.

Accés per dispositius mòbils i tauletes

2015, febrer