Tots sabem que la incorporació a l’escola bressol és un moment delicat pels infants, per les famílies i per a les persones educadores. A l’escola preparem plans per l’acolliment dels infants, tot cuidant l’espai, les relacions, els materials… El procés d’adaptació és un període pel qual passem cada any com a mestres. Però som conscients que cada curs és diferent, perquè les persones implicades ( infants i personal) i les circumstàncies socials canvien. Els nostre objectiu és poder acompanyar a les famílies i infants en aquest camí i per això durant tot el més de setembre hem estat treballant i reflexionant sobre aquest tema, per poder elaborar un document que ens ajudés a (reflectir) que recullis el què pensem del procés d’adaptació i com treballem a l’escola. Us fem arribar una petita mostra de les nostres conclusió: “Per un infant el fet d’anar a l’escola bressol implica passar de l’àmbit privat a l’àmbit social, És a dir, passa de viure en un entorn familiar que li dóna seguretat (psicoafectiva) a un entorn social, on l’infant ha d’establir noves relacions amb altres infants i adults, i habituar-se a un nou espai i sovint a nous horaris” “Com ens plantegem aleshores la incorporació dels infants a l’escola? La complexitat d’aquest primer temps a l’escola, ens fa pensar en la necessitat d’escoltar a cada infant i a cada família. Intentar homogeneïtzar en una única resposta aquesta complexitat pot esdevenir un obstacle per fer una bona acollida. Cal veure doncs com flexibilitzem la dinàmica de l’escola per mantenir un equilibri entre el que és correcte o no, les normes i les particularitats de cada infant i família”