Families us recordem que el tema del concurs és:
“ RELACIONS I VINCLES “
Us mostrem alguns exemples de fotografies de l’escola que desmostren els vincles que estableixen els infants a l’escola.
Bases del concurs; Seguir leyendo Concurs de fotografia
Families us recordem que el tema del concurs és:
“ RELACIONS I VINCLES “
Us mostrem alguns exemples de fotografies de l’escola que desmostren els vincles que estableixen els infants a l’escola.
Bases del concurs; Seguir leyendo Concurs de fotografia
Compartir experiències amb els companys i companyes de cicle ens permet desenvolupar la relació amb els iguals.
Així doncs, la classe groga i taronja,han compartit molt més que un espai, han estat moments per jugar, per interactuar i per escoltar un poema d’hivern tots plegats i plegades.
“Passejant pel parc amb el nas colorat, la bufanda de colors,el barret al cap, els guants a les mans i l’abric botonat; els mitjons de llana i les botes… tot ben lligat.” (M.D)
El dilluns 29 de febrer del 2016,la classe blanca va fer la seva primera xerrada cafè.
L´objectiu d´aquesta trobada,va ser tenir un espai on vam poder trobar-nos familía-escola i parlar dels vostres infants ,dels neguits,emocions,sentiments,dubtes i del moment evolutiu que estem ara. Vam explicar un dia a dia a l´escola, on va sortir el moment assistencial que estem ,amb acompayaments, mirades, sonriures, carícies, cançons, música , jocs de falda, hàbits i rutines. I a més a més un petit recordatori de 4 coses importants del funcionament de l´escola. Donem les gràcies a totes les famílies per haver assistit i compartir aquesta estona plena d´emocions i sentiments ben macos, que van sortir gràcies a vosaltres i els vostres infants, és un plaer per nosaltres .
Les activitats més importants, aquelles que tenen més valor pels infants, són les que neixen del seu propi interés…Així que quan els pares de l’Alda ens escriuen a l’agenda per dir-nos que ens han portat llimones que ells mateixos han recollit aquest cap de setmana, aquesta passa a ser la proposta del matí. L’Alda les apropa als seus companys i els convidem a tocar, manipular , olorar i tastar…Mireu quines cares!!!
Aprofitant que tenim un nou racó de contes al nostre vestíbul, sortim i gaudim una estona d’ell.
Els infants de la classe Taronja observen, troben, imaginen, i poden identificar i verbalitzar les imatges, sobre tot les més qüotidianes ( cotxe, animals, flors…)
Els infants gaudeixen plenament d’una estona molt relaxada, en la qual l’adult pot participar acitvament o bé mantenir una posició d’acompanyament. Ells han estat qui finalment han decidit quin conte volien que expliquès.
Com cada dia d’escola, arriba l’hora de dinar. Els nens i nenes de la classe verda es preparen per viure i compartir una estona tranquil·la, plaent, de socialització amb els altres companys, amb la Montse i amb mi.
L’hora de dinar és un moment de compartir esdeveniments que han viscut a l’escola fora d’ella. Mentre els infants dinen, expliquen anècdotes vivencials, com per exemple, quan la Marina, l’Abril i la Martina van anar a la Torre dels ous a veure on viu el Mag Sadurní i de cop el Nil diu, que aquesta torre hi ha una bandera groga i tots els infants s’animen a dir de quin color li agradaria que fos la seva bandera.
A la taula trobem que hi ha infants que mengen molt ràpid, altres que necessiten més temps, uns que els hi agrada molt els dinars i altres infants que els hi costa més menjar-s’ho. Infants que estan actius i xerraires i altres que estan cansats i necessiten la nostra ajuda.
Podeu veure que aquest moments a part d’alimentar-se amb el menjar que fan a la cuina, també és una espai per compartir emocions, experiències, fer volar la imaginació, etc.
Fins aviat
Ara que ja fa un mes que els infants de la classe blanca venen a l’escola i els coneixem una mica millor, hem decidit organitzar la classe per racons. Aquests espais i aquesta forma d’organitzar l’aula permet a l’infant gaudir del joc com a eina principal de plaer i aprenentage.
Hem intentat adaptar-nos a les seves necessitats i al seu ritme de desenvolupament, per facilitar que el seu entorn els hi ajudi a descobrir les seves possibilitats al ritme de cada infant.
Us deixem algunes imatges…Esperem que gaudiu.
L’escola bressol implica la relació amb altres infants… Relacions entre iguals que s’estableixen en un entorn nou per tots i amb uns adults de referència també desconeguts fins ara. Així que no és feina fàcil pels nens i nenes començar a compartir espai, adults, joguines i temps d’espera. Però, poc a poc, comencem a observar com aquesta xarxa de relacions permeten els infants establir vincles amb la resta de companys.
A les imatges podem observar com l’Isaac i l’Ian seuen junts i juguen compartint material i espai sense que es generi cap tipus de conflicte.
La Jana disposada a ajudar a l’Ander perquè es posi el pitet.
I la Maria i l’Alda compartint un joc de falda, es miren, canten, es somriuen i fins i tot s’acaricien.
Els espais exteriors de la nostra escola ens ofereixen moltes possibilitats, no només podem córrer,saltar,compartir joc, experimentar…Si no també per desenvolupar la nostra creació i la nostra motricitat fina.
A les imatges podem observar com l’Elena ( 2 anys i 8 mesos) troba un pal i decideix utilitzar-lo com a eina per dibuixar. Intentem no distreure-la amb la nostra observació, ja que està molt concentrada i sembla gaudir amb les seves creacions.
Es molt bonic veure com cada infant té el seu procés creatiu i dibuixa d’una forma diferent de tal forma que cada “obra d’art” es única.
En acostar-se el carnaval, sembla que la festa, els colors i la gresca, contagi tot l’ambient dins de l’escola.
A la classe taronja, tot ha començat amb un gran mural que hem pintat, ple de colors i de confeti. Hem pogut manipular i jugar amb aquest nou material, explorant i descobrint noves sensacions. En el racó de carnaval ,hi trobem barrets ,collarets, perruques, pintures… els infants que han volgut, han pogut gaudir de moments per compartir joc, ballar, cantar, pintar-se uns bigotis o uns colors a les galtes, mirar-se al mirall i poder observar que poden ser uns pirates uns pallassos, uns tigres, unes Blancaneus…o el que volguin.També hem pogut gaudir d’unes estones al costat del nostre “Carnestoltes” tocant-li el nas o seient al seu costat, mentre que uns altres infants s’ho miren des de la distancia …sempre però respectant lliurement els criteris dels infants a l’hora de participar d’ aquesta festa.