Sant Jordi 2019

Ahir per la tarda vam celebrar la diada de Sant Jordi amb el nostre tradicional concurs de fotografia. La temàtica d’aquest any ha estat : Compartint moments. Totes les fotos ens han transmès una tendresa …Moltes gràcies per compartir amb nosaltres aquests moments tant únics, familiars i íntims. I acompanyant-los amb les paraules més dolces del món.

Infants, famílies i escola vam compartir una bona estona acompanyats de xocolata amb melindros . I un escenari que va entusiasmar als més petits que van ballar durant tota la tarda.

Moltes gràcies per aquests moments!!!

 

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

 

ELS NOSTRES REFERENTS

 

La nostra escola, com a institució, ha evolucionat i s’ha transformat fruit de l’experiència i la reflexió de l’equip  . La necessitat de repensar la nostra tasca educativa   a través d’una formació permanent ens ha portat a investigar alguns dels nostres referents  dins la història de la Pedagogia i la Didàctica.

Potser noms com Maria Montessori, Emmi Pikler, Loris Malagzzi o Rudolf  Steiner us resulten familiars. Doncs aquestes dones i homes són presents en el nostre Projecte Educatiu, perquè les seves idees, la seva forma de concebre l’ infant i el paper de l’educador encara són vigents en l’actualitat.

Així que volíem compartir amb tota la comunitat a través d’una documentació qui són i com inspiren la nostra escola i quina és la seva rellevància en la nostra tasca educativa.

Podreu trobar la documentació tant al passadís del mòdul 1-2 anys ( entre les classes blanca i taronja) com al passadís de 2-3 anys ( al costat de l’Atelier).

 

Nous projectes, noves descobertes

 

Hem iniciat un nou projecte a l’escola, un petit hort ! Amb la col·laboració del departament  de Medi  Ambient   hem adaptat una de les barques  que disposàvem per fer la nostra pròpia plantada: tomàquets, pastanagues, pebrots i albergínies. L’objectiu d’aquest curs és cuidar-lo amb els infants, regar i veure el procés de creixement,  oferint la possiblitat que els infants investiguin .

 

Explorant el pati

Sortir al pati ha esdevingut una rutina pels infants de la classe blanca. Els infants s’atreveixen a ampliar els seus horitzons i anar més enllà de la gespa propera a la classe.

Van fins al sorral, pugen i baixen sols.. descobreixen la textura de la sorra, pedres, pals.. la rugositat de l’escorça d’un arbre…

Més enllà de la descoberta de l’entorn natural, els infants gaudeixen de les relacions que estableixen amb els seus companys de pati. S’apropen a la tanca a veure als companys de la classe taronja i groga. Tenen curiositat pels infants més grans, es busquen i hi han intercanvis de joguines, de somriures…

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

 

 

PORTES OBERTES

El proper 1 d’abril a les 17:30, obrim les portes de l’escola per les families amb infants de  0-3 anys.

En aquesta jornada  podreu fer un tastet de la nostra escola, conèixer el nostre projecte, els diferents espais i l’equip humà; i aprofitar per resoldre qualsevol dubte que tingueu.

US HI ESPEREM!!!!

Silenci: investigant…

A vegades les paraules dels adults interrompen els pensaments dels infants. A vegades les paraules anticipen els seus actes o limiten la creació. Perquè de vegades les paraules condicionen les accions. A l’escola valorem un acompanyament, on el silenci respectuós, deixi lliure el pensament.

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

Patim, patam, patum

Ja fa uns dies que a les classes groga i taronja expliquem el conte del Patufet.

El divendres passat vam fer una petita representació del conte amb els elements que tant el caracteritzen ( el titella del personatge, la barretina, el bou, la col, el pal de pluja…. )

La cançoneta del  “ Patim, patam, patum “ i el sorollet del pet que fa el bou, sembla que els agrada molt, ja que alguns infants ho  imiten a la perfecció i la demanem sovint. També van voler posar-se la barretina i repetir així la historia del Patufet.